Vitaliteit

Vitaliteit

Om je doelen te bereiken is er meer nodig dan een paar keer sporten in de week en een gebalanceerd voedingsschema. Het kan heel goed zijn dat je regelmatig sport en goed op je eten let, maar dat je dan toch je doelstellingen niet bereikt. Naast deze zijn er een aantal andere belangrijke factoren die invloed hebben op onze gezondheid.

Comfort zone

comfort zone

 ALS JE DOET WAT JE DEED KRIJG JE WAT JE KREEG!

Ons lichaam is ontzettend goed in het reageren en aanpassen aan bepaalde situaties. Dit is precies de reden dat het goed is om regelmatig uit je comfort zone te treden. Telkens als we het lichaam confronteren met een nieuwe stimulus, wordt het geactiveerd om te gaan werken. En juist dit is nodig om vooruitgang te boeken! 

Bewegen

"get comfortable being uncomfortable"

Zorg dat minimaal 70% van je trainingen grensverleggend zijn! Dit betekent niet elke training tot het gaatje gaan, maar een training met de focus op techniek valt hier ook onder.


Immuun-systeem 

sjoerd mooren

Er zijn verschillende dingen die je kunt doen om je immuun-systeem te verbeteren.

  1. Regelmatig krachttraining 
  2. Zeer intense work-outs (kort maar krachtig)
  3. Goede voeding
  4. Koude training


Koude training

Een andere manier om uit je comfort zone te komen is koude training. Het nemen van een ijsbad of bijvoorbeeld een koude douche kan je verschillende gezondheidsvoordelen opleveren zoals bijvoorbeeld:

  • Meer energie
  • Het geeft je immuun-systeem een boost
  • Het verhoogt je Doorzettingsvermogen
  • betere slaap
  • Het verhoogt je stofwisseling 



Sjoerd Mooren is Gecertificeerd WHM instructeur en zal jullie in de volgende video's laten kennismaken met koude training.

Start je dag goed


Bang voor het ijs?